Najczęściej zadawane pytania (FAQ) - Lokalizatory Bluetooth

2019-02-26
Najczęściej zadawane pytania (FAQ) - Lokalizatory Bluetooth
Popularność lokalizatorów Bluetooth (potocznie nazywanych lokalizatorami kluczy lub portfela) ciągle rośnie. Niewielkie gadżety budzą coraz większe zainteresowanie, co generuje powstawanie nowych pytań związanych z tymi urządzeniami i ich działaniem. Poniżej zebraliśmy najczęściej zadawane pytania Klientów i postaraliśmy się na nie jasno odpowiedzieć.

1. Czy mogę podłączyć lokalizator iTrack do więcej niż jednego telefonu?
Lokalizator Bluetooth można sparować tylko z jednym telefonem w tym samym czasie. Jeśli chcesz sparować urządzenie z innym telefonem musisz najpierw rozłączyć lub usunąć iTrack z aplikacji na pierwszym telefonie.

2. Jaką ilość lokalizatorów mogę sparować z aplikacją na jednym telefonie?
Aplikacja zaprojektowana jest do obsługi 5 urządzeń jednocześnie. Jednak w przypadku telefonów z systemami Android sugerowana przez producenta ilość to 2-4 urządzenia jednocześnie, natomiast z systemami iOS może to być maksymalnie 5. Różnica wynika z parametrów poszczególnych modułów Bluetooth stosowanych przez producentów telefonów. Jednak ogólna zasada mówi, że im więcej urządzeń Bluetooth jest podłączonych obecnie do telefonu, tym łącze będzie mniej stabilne.

3. Jak długo lokalizator może działać na baterii?
Bateria jest w stanie utrzymać lokalizator iTrack w działaniu od 6 do 12 miesięcy (w zależności od modelu lokalizatora). Jeśli alarm lokalizatora włącza się bardzo często, bateria może wyładować się szybciej. Aby kontynuować korzystanie z urządzenia, należy wymienić baterię.

4. Czy aplikacja iTrackEasy zużywa dużo baterii telefonu?
Testy wykazały, że aplikacja zużywa mniej niż 3% baterii w ciągu 24 godzin działania.

5. Co oznacza ‘Bezpieczny obszar WiFi’ i ‘Tryb uśpienia’?
Jeśli wspomniane tryby są aktywne, a telefon znajduje się w obszarze bezpiecznego połączenia WiFi (najczęściej jest to domowa sieć WiFi) alarmy są dezaktywowane, co pozwala uniknąć niechcianych alarmów w domu lub podczas snu w momencie przypadkowego utracenia łączności Bluetooth.

6. Lokalizator iTrack został oznaczony jako zgubiony, a nadal się nie odnalazł. Dlaczego?
Gdy łączność z lokalizatorem została utracona, a przedmiot oznaczony jako zgubiony, aplikacja pokaże stosowne powiadomienie, gdy inny użytkownik aplikacji połączy się z Twoim iTrackiem. Jeśli powiadomienie się nie pojawia, oznacza to, że żadna osoba używająca aplikacji nie pojawiła się w zasięgu Twojej zguby.

7. Jak rozróżnić poszczególne iTracki, jeśli sparowany został więcej niż jeden lokalizator?
Aplikacja pozwana nadać dowolne nazwy lokalizatorom Bluetooth oraz przypisać im zdjęcia jako miniaturki.

8. Czy iTrack jest lokalizatorem GPS? Czy może być używany do lokalizowania w czasie rzeczywistym?
Nie. Lokalizatory iTrack działają w oparciu o technologię Bluetooth Low Energy 4.0 (BLE 4.0), nie technologię GPS. Mogą pomóc w zlokalizowaniu zguby, jednak tylko w zasięgu łączności Bluetooth z telefonem (wewnątrz budynków, przez przeszkody - około 10-20m, na zewnątrz, w otwartej przestrzeni – około 30-50m). Aplikacja w przypadku utraty łączności zapamiętuje ostatnie znane położenie lokalizatora.

9. Nie będę używać lokalizatora przed długi czas. Jak mogę go wyłączyć, aby nie wyładowywać baterii?
Lokalizator Bluetooth można wyłączyć wybierając odpowiednią opcję w aplikacji iTrackEasy. Po pomyślnym wyłączeniu urządzenia bateria może pozostać sprawna nawet przez 1-2 lata.

10. Lokalizator znajduje się w moim zasięgu, a alarm włącza się mimo to. Dlaczego?
Łączność Bluetooth telefonu jest niestabilna. Może to być spowodowane zbyt dużą ilością podłączonych poprzez Bluetooth urządzeń, takich jak np. głośniki bezprzewodowe. Dodatkowo niektóre oprogramowania antywirusowe mogą blokować działanie aplikacji w tle.

Lokalizatory kluczy Bluetooth

Macie więcej pytań? Zapraszamy do kontaktu, chętnie na nie odpowiemy!

Polecane

pixel